Tamara Karača Beljak etnomuzikologinja je koja djeluje na Odsjeku za muzikologiju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, gdje predaje predmete iz oblasti etnomuzikologije. Prorektorica je na Univerzitetu u Sarajevu. U istraživačkom radu primarno je usmjerena na voklane stilove Bosne u Hercegovine. Svoja istraživanja predstavlja na domaćim i inozemnim konferencijama te u znanstvenim časopisima i zbornicima radova. Aktivna je članica Muzikološkog društva FBiH te ICTM-a. Njeno profesionalno iskustvo uključuje i gostujuća predavanja.
Djelovala je i kao muzička urednica nekadašnje RTV Sarajevo. Autorica je više radijskih i televizijskih serijala posvećenih tradicijskoj muzici BiH. Također je priredila niz antologijskih audio izdanja vezanih za bosanskohercegovačku tradicijsku muziku. Autorica je knjiga Zvučni krajolici-osvrt na vokalne stilove Bosne i Hercegovine, Uvod u etnomuzikologiju- etnomuzikološka čitanka BiH, te koautorica knjige Vodič kroz tradicionalnu narodnu muziku BiH.
Kenjalović, Milorad, etnomuzikolog, muzički pedagog (25. februar 1948., Sombor). Osnovno i srednje muzičko obrazovanje završio je u Muzičkoj školi u Banja Luci. Studije na Odsjeku za muzičku teoriju, muzičku pedagogiju i solo pjevanje završio je (1972.) na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. Na Fakultetu muzičke umjetnosti u Beogradu odbranio je (2003.) magistarski rad Vlado Milošević – etnomuzikolog.
Doktorsku tezu Tradicionalno narodno pjevanje Sjeverozapadne Bosne (Bosanske Krajine) sa posebnim akcentom na ojkači odbranio je 2014.) na Akademiji umjetnosti Univerziteta u Novom Sadu. Bio je zaposlen u Operi Narodnog pozorišta u Sarajevu (1968- 1972.), Radio televiziji Sarajevo (1972-1976), Radio Banja Luka (1976-1992) i Akademiji umjetnosti u Banjaluci (1992-2018). Za asistennta je biran (1984.) i predavača (1989.) na Pedagoškoj akademiji u Banjoj Luci, docenta (1997.), vanrednog (2001.) i redovnog profesora (2007.) na Akademiji umjetnosti u Banjoj Luci za umjetničke oblasti: vokalno-instrumentalna nastava, metodika muzičke kulture, muzički folklor i sviranje horskih partitura. Bio je gostujući profesor na Muzičkoj akademiji Univerziteta Istočno Sarajevo. Na Akademiji umjetnosti u Banjoj Luci obavljao je dužnost prodekana (1998-2000) i dekana (2002-2008).
Vršio je dužnost predsjednika ili člana većeg broja muzičkih manifestacija (Programski savjet RTS, Festivala gradske, narodne i zabavne muzike, Đurđevdanski festival) stručnog žirija (Eurosong u BiH), komisije za izbor simbola BiH (grb, zastava, himna), himne i grba Republike Srpske.
Branka Vidović rođena u Tuzli gdje je završila osnovno i srednje obrazovanje Na Muzičkoj akademiji, Univerziteta u
Sarajevu je završila i diplomirala na Teoretsko-pedagoškom
odsjeku Uporedo je studirala i Etnomuzikologiju i kao student učestvovala u radu nekoliko Kongresa SUFJ. Iskustva u radu na televiziji prezentirala je u članku Sevdalinka u televizijskim programima sa osvrtom na produkciju TVSA i BHRT (Muzika XIII/1.2009.) i izdanjem dva DVD pod nazivom Antologija BH sevdalinke. Bila je članica stručnog tima na projektu pod nazivom Narodni muzički instrumenti, instrumentalna praksa i muzika u Bosni i Hercegovini (DC XIII-4, 1988-1992.) kojim je
rukovodila mr. Dunja Rihtman Šotrić, a glavni nosilac bio je Zemaljski muzej Sarajevo. Surađivala je i bila stručna voditeljica za vokal u sarajevskim KUD-ovima „Saobraćajac“, „Miljenko Cvitković/“Baščaršija“, „Lola“ i „Proleter“, (1986.-2005.). Pratila brojne Smotre tradicijske muzike u Gučoj Gori, Tesliću, Čapljini, Posušju, Novom Travniku, kao članica stručnog žirija. Sa grupom IFG „Sloga“ iz Guče Gore, priredila i uredila CD izdanje tradicijske muzike „Nema pjesme k'o iz Guče gore“ i DVD izdanje svatovskih običaja pod nazivom „Guča Goro, zemljo plemenita“.
Jedna od osnivačica i članica Muzikološkog društva od 1997. godine. Bila je prvi sekretar Društva i učestvovala u radu Upravnog odbora, a nakon nekoliko godina izabrana je za predsjednicu Skupštine Društva. Povremeno je pisala za Časopis za Muzičku kulturu „Muzika“, a uz 40ti broj Časopisa pripremila i uredila Bibliografiju napisa u časopisu Muzika 1997-2012.
Na Muzičkoj akademiji u Sarajevu je, od 2003. godine, angažovana kao stručna suradnica i voditeljica vokalnog ansambla Etnoakademik. Od strane Asocijacije kompozitora i muzičkih stvaralaca (AMUS), ansamblu je, 2018. godine dodijeljena nagrada „fra Grga Martić“ za promociju muzike naroda u BiH. Od 2010. do 2020. godine radila je u Srednjoj muzičkoj školi Sarajevo.
Članica je ICTM od 2013. godine. Na naučnom skupu „Muzičko nasljeđe Bosne i Hercegovine“, koji je organiziran povodom 5 godina rada ICTM u BiH, učestvovala je sa radom „Bilješke o izdavačkoj djelatnosti Muzikološkog društva u periodu 1997. do 2020. godine“ (Sarajevo 2021.). Od 2021 godine je predsjednica Skupštine ICTM- Nacionalni komitet u BiH, a od 2023. godine obavlja i sekretarske poslove.
Alma Subašić pjeva od desete godine života. Prvi solistički koncert izvodi u rodnom Konjicu na svoj deseti rođendan. Iste godine izlazi i njen prvi album. Završava uporedo osnovnu i muzičku školu, potom gimnaziju, te upisuje arhitekturu. Diplomirala je 2017. a magistrirala 2020.godine. Jedna od najmlađih interpretatorica sevdaha i predstavljala je BiH, bosansku tradiciju i kulturu kroz izvođenje sevdalinki širom svijeta, zajedno sa eminentnim imenima sevdaha poput Hanke Paldum, Mehe Puzić, Zehre Deović, Bebe Selimović, Zore Dubljević i drugih. Snimila je značajan broj sevdalinki za arhiv radio-televizije BiH. Nastupala je u brojnim koncertnim dvoranama: Benaroya Hall Seattle, Beethoven Hall Stuttgart, Ataturk Hall Istanbul, Kulturni centar Toronto, Dvorana Vatroslav Lisinski Zagreb, Sava centar i Dom Sindikata Beograd, Narodno pozorište Sarajevo. Dobitnica je nagrade za najboljeg debitanta na Ilidžanskom festivalu. Drugi album sa novokomponovanim pjesmama, napisanih u duhu sevdalinke, predstavila je 2017. godine.Predstavljala je BH tradiciju širom svijeta (Hrvatska, Srbija, Slovenija, Njemačka, Austrija, Švedska, Poljska, Kanada, Amerika).
U 2021. godini zajedno sa kolegama etnomuzikolozima osniva Fondaciju Sevdah: kulturnu, istraživačku i arhivsku organizaciju koja se bavi očuvanjem i afirmacijom sevdalinke, te je na poziciji predsjednice Upravnog odbora. Vlasnica je i dizajnerica u okviru biznisa Šapa LAB, koji se bavi dizajnom namještaja, a koji je podržan u okviru programa podrške za poduzetništvo od strane brojnih investicijskih fondacija i prepoznat je kao kvalitetan i unikatan bh brend.
U domenu arhitekture, aktivna je na polju zaštite graditeljskog naslijeđa, u Zavodu za zaštitu kulturno-historijskog i prirodnog naslijeđa u Sarajevu, na poziciji stručne saradnice za zaštitu graditeljskog naslijeđa. Danas Alma ima 28 godina, i pored svog poziva – arhitekture, aktivno nastavlja da pjeva i njeguje sevdah.
Amela Plosko je učila klavir u Mostaru (prof. Marija Tatarević) i Sarajevu (prof. Neda Stanković). Diplomirala klavir na Muzičkoj Akademiji u Sarajevu (Milica Šnajder red.prof). Tijekom školovanja osvaja brojne nagrade kao solistica i komorna glazbenica, te se ističe solističkim recitalima i koncertima sa Simfonijskim orkestrom u Mostaru i Dubrovniku. Specijalizira čembalo na Guildhall School of Music and Drama u Londonu (Christopher Kite) i magistrira čembalo i ranu muziku na Royal College of Music u Londonu (Robert Woolley). Finalistkinja je čembalističkih natjecanjaTankard Harpsichord Prize (UK) i Broadwood Harpsichord Competition (UK).
Djeluje kao solistica, korepetitorica, komorna glazbenica, te ostvaruje bogatu suradnju sa vodećim ansamblima, orkestrima i solistima u UK, EU, BiH. Radi kao profesorica klavira, komorne glazbe i korepetitorica u Muzičkoj školi I i II stupnja i Glazbenoj školi Ivana pl. Zajca u Mostaru. Takodjer djeluje kao docentica za klavir i korepetitorica solo pjevača na Studiju glazbene umjetnosti (FPMOZ) Sveučilišta u Mostaru.
Ramović, Amila je muzikologinja i kustosica iz Sarajeva. Vanredna je profesorica Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Od 1999. godine je članica, a od 2018. predsjednica Muzikološkog društva FBiH.
U kustoskoj praksi usmjerava se na interdisciplinarno djelovanje na polju savremene umjetnosti. Karijeru je započela kao dio tima Muzeja savremene umjetnosti Ars Aevi Sarajevo (2000), i kasnije kao njegova izvršna direktorica (2005-2017). Organizirala je desetine izložbi i projekata iz oblasti savremene umjetnosti i bila kustosica izložbi u BiH i inostranstvu, među njima samostalne izložbe Brace Dimitrijevića na Venecijanskom bijenalu (2009). U 2013-2014 bila je umjetnička rukovoditeljica programa Sarajevo Sonic Studio u saradnji s kompozitorima Heinerom Goebbelsom, Philippeom Manouryjem, Peterom Ablingerom i Vinkom Globokarom. Bila je izvršna direktorica Sarajevo Chamber Music Festivala (2012-2017), realiziranog u saradnji između sarajevske Muzičke akademije i Manhattan String Quarteta. Godine 2019. dodijeljeno joj je priznanje Honorary Fellow of Plymouth College of Art, a 2022. godine godišnja nagrada AMUS-a za muzikologiju i muzičku publicistiku “Vlado Milošević”.
Amra Bosnić (Bihać, 1979) vanredna je profesorica na Odsjeku za muzičku teoriju i pedagogiju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, na predmetima Muzički oblici i stilovi, Analiza muzičkog djela i Kompozitorstvo u Bosni i Hercegovini. Magistrirala je (2010) i doktorirala (2016) na Odsjeku za muzičku teoriju i pedagogiju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, pod mentorstvom prof. dr. Ivana Čavlovića. Od 2019. godine na poziciji je šefice Odsjeka za muzičku teoriju i pedagogiju, a u periodu od 2016. do 2020. godine bila je sekretarka Vijeća III ciklusa studija na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu. Područje njenog naučnog interesa su muzička analiza i teorija muzike, problematski usmjerene uglavnom na djela bh. kompozitora.
Svoje naučne radove izlagala je na simpozijumima i objavljivala u publikacijama u zemlji i regionu. Autorica je knjige Simfonijska muzika u Bosni i Hercegovini (Univerzitet u Sarajevu – Muzička akademija, 2021). Jedna je od urednica dva zbornika radova međunarodnih muzikoloških simpozija Muzika u društvu (2018, 2020) u izdanju Muzikološkog društva Federacije Bosne i Hercegovine i Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Jedna je od inicijatorica i organizatorica Ciklusa kreativnih radionica Podijelimo znanje u organizaciji Odsjeka za muzičku teoriju i pedagogiju Muzičke akademije u Sarajevu. Saradnica je Instituta za muzikologiju Muzičke akademije u Sarajevu, te članica Muzikološkog društva FBiH i ICTM-a (International Council for Traditional Music) za Bosnu i Hercegovinu.
Azra Medić radi na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu na Odsjeku za kllavir od 2012. godine gdje danas nosi
zvanje vanredne profesorice. Srednju muzičku školu završila je u Sarajevu u klasi prof. Ranke Cecić Jovanović, a studirala je na muzičkoj akademiji u Sarajevu u klasi prof. Nede Stanković i diplomirala u klasi pprof. Borisa Kraljevića kao najbolja studentica Univerziteta u Sarajevu sa priznanjem Zlatna značka.
Usavršavala se na muzičkoj akademiji u Zagrebu i klasi prof. Đure Tikvice. Od 2008. do 2012. studirala u Njemačkoj, gdje je završila dva poslijediplomska studija, jedan na Muzičkoj akademiji u njemačkom Kasselu, u klasi prof. Ivana Urvalova i drugi na Muzičkoj akademiji u Freiburgu, u klasi prof. Elze Kolodin.
Dobitnica je više prvih i specijalnih nagradan na Federalnim takmičenjima. Ostvarila je značajan uspjeh na mueđunarodnim pijanističkim takmičenjima kao što su „Città di Gorizia“ u Italiji (1. nagrada), Međunarodno takmičenje pijanista i klavirskih ansambala „F. Chopin, E. Grieg, F. Mendelssohn“ u Moskvi (1.narrada), „Nicolaï Rubinstein“ u Parizu (2. nagrada), „Roma 2004“ u Rimu (3. nagrada). Izvodila je solističke koncerte, kao i koncerte kamerne muzike u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Njemačkoj, Grčkoj, Italiji, Francuskoj, Austriji, Češkoj, Švicarskoj, a klavirske seminare držala je u Bosni i Hercegovini i Češkoj.
Nastupala je na domaćim i internacionalnim festivalima kao što su ArtLink festival u Beogradu, Hugo Staehle festival u Kasselu, Glazbena tribina u Puli, Balkan Youth Festival u Grčkoj, Dani muzike u Herceg Novo, Majske muzičke svečanosti (MAS), BIMF (Bosnia International Music Festival, Baščaršijske noći, Sarajevska zima, VaClaF.
Dr. Belma Šarančić završila je (2005.) dodiplomske studije na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu (Teoretsko-pedagoški smjer, dobitnica priznanja „Zlatna značka“) i Muzičkoj akademiji u Istočnom Sarajevu (smjer harmonika, dobitnica nagrade „Vojin Komadina“). Magistrirala je (2009.) u klasi prof. Radomira Tomića iz oblasti Harmonika - koncertni izvođač na Muzičkoj akademiji u Istočnom Sarajevu. Specijalističke studije završila je (2012.) u klasi prof. Claudia Jaccomucija na Scuola Superiore di fisarmonica u Urbinu (Italija). Doktorirala je (2015.) harmoniku na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu pod mentorstvima: prof.Geir Draugsvolla - harmonika i prof.Senada Kazića - pisani rad, kao prvi doktor muzičkih umjetnosti u BiH.
Prvo radno iskustvo stekla je u Srednjoj muzičkoj školi Sarajevo (2005.-2009.) kao profesor harmonike i kamerne muzike. Na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu zasnovala je radni odnos 2008. u zvanju asistenta iz oblasti harmonika. Od 2010. do 2021. prošla je sva nastavna zvanja te je 2021. izabrana u zvanje redovnog profesora iz iste oblasti. U periodu 2017.-2020. obnašala je dužnost prodekanese za koncertnu djelatnost Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu.
Učestvovala je i pobjeđivala na mnogobrojnim takmičenjima u Bosni i Hercegovini i inostranstvu. Bila je član žirija na preko 20 takmičenja (Federalna takmičenja BiH, Akordeon Art (Istočno Sarajevo), Susreti harmonikaša (Pula), Eufonija (Novi Sad), a od 2019. izabrana je za delegata BiH pri CMA (Confédération Mondiale de l'Accordéon). Snimala je za domaće televizijske stanice i produkcijske kuće, kao i muziku za filmove. Bila je član postave predstave Kad bi ovo bio film Narodnog pozorišta u Sarajevu (2012.-2014.). Nastupala je sa nekoliko orkestara, između ostalog sa Kamernim orkestrom Muzičke akademije u Sarajevu i sa Sarajevskom filharmonijom. Uspješnu suradnju uspostavlja i sa bh. kompozitorima, čija djela premijerno izvodi na koncertima i festivalima. Član je SONEMUS (Samostalna Organizacija NovE
Muzike Sarajevo) ansambla (2019.).
Bila je aktivna učesnica na EPARM (European Platform for artistic research in Music) konferencijama (2014. - Stockholm i 2015. - Graz), gdje je izlagala svoja doktorska istraživanja, kao i
ICON (Innovative Conservatoire) seminara u Londonu u organizaciji AEC-a (Association Européenne des Conservatories, Académies des Musique et Musikhochschulen).
Djelovala je u više navrata kao gostujuća profesorica na Lietuvos muzikos ir teatro akademija (Litvanija), Conservatiorio di Musica Giuseppe Tartini (Italija), te na Det Kongelige Danske Musikkonservatorium (Danska), gdje je, pored masterklasova i teorijskih predavanja sa fokusom na Sarajevsku akordeonističku školu, održavala i praktična predavanja iz oblasti Aleksander tehnike u akordeonizmu.
U pedagoškom radu njeni studenti bilježe mnogobrojne nastupe kao solisti i u kamernim sastavima. Pored javnih nastupa, studenti u klasi prof.Šarančić su u periodu 2010.-2021. nastupili na preko 35 takmičenja i osvojili 80 nagrada i priznanja (29 I nagrada, 26 II nagrada, 14 III nagrada i 11 plasmana i pohvala).
Biljana Smailagić (29. juli 1979. god. Banja Luka). Srednju muzičku školu završila 1999. god. a Akademiju umjetnosti Univerziteta u Banjoj Luci, Smjer za muzičku teoriju i pedagogiju 2003. godine. Magistrirala na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Istočnom Sarajevu 2015. godine, oblast Muzički oblici sa temom „Tretman forme u kamernim djelima Vlade S. Miloševića“, pod mentorstvom prof. dr. Branke Radović. Prijavljuje doktorsku disertaciju na Pedagoškom fakultetu u Bijeljini, Univerziteta u Istočnom Sarajevu 2017/2018. godine sa temom „Primjena tradicionalnog muzičkog stvaralaštva u osnovnoškolskoj nastavi muzičke kulture“, pod mentorstvom prof. dr Desanke Trakilović.
U Muzeju Republike Srpske volonterski radila na sređivanju arhiva iz ostavštine Vlade S. Miloševića i istovremeno bila demonstrator na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Banjoj Luci. Na istom fakultetu, akademske 2004/05. godine zasniva stalni radni oodnos. Kao asistent, a zatim kao viši asistent izvodi vježbe iz predmeta: Vokalno-instrumentalna muzika i Muzička umjetnost. Od juna 2016. godine, u zvanju docenta, nastavlja da radi na studijskom programu Razredna nastava i studijskom programu Predškolsko vaspitanje; nastavni predmeti: Vokalno-instrumentalna muzika, Muzička umjetnost i Muzički praktikum, na Master studiju Predškolsko dijete i muzika.
Na listi je mladih istraživača Ministarstva nauke i tehnologije u Vladi Republike Srpske, saradnik na izradi Enciklopedije Republike Srpske na Akademiji nauka i umjetnosti RS. Članica je više strukovnih udruženja: Muzikološko društvo RS, Matica Srpska- Društvo članova Matice Srpske u Republici Srpskoj, Banja Luka, Matica Srpska-Novi Sad.
Damir Galijašević rođen je 1996. godine u Rijeci, Republika
Hrvatska. Djetinjstvo proveo u Tešnju, gdje je završio i osnovnu školu i gimnaziju. Godine 2015. upisuje Muzičku akademiju Univerziteta u Sarajevu, gdje je 2019. godine diplomirao, a u julu 2020. godine i magistrirao,oboje u klasi red.prof.dr. Tamare Karača-Beljak. Saradnik Muzičke produkcije JS BHRT-a od marta 2019. godine, uposlenik Muzičke produkcije JS BHRT-a kao član Narodnog orkestra od novembra 2020. do novembra 2022. godine. Producent umuzičkoj redakciji Radija Bosne i Hercegovine od novembra 2022. godine.
Kao etnomuzikolog, izlagao na studentskim tribinama u organizaciji Odsjeka za muzikologiju i etnomuzikologiju i Odsjeka za muzičku teoriju i pedagogiju, te bio učesnik Regionalnih susreta studenata etnomuzikologije i etnokoreologije u organizaciji Katedre za etnomuzikologiju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu u martu 2019. godine. Član Nacionalnog komiteta BiH ICTM-a (The International Council for Traditional Music).
Priređivač je jedne zbirke tradicionalnih pjesama i više audio i video izdanja. Godine 2021. osnovao Fondaciju SEVDAH u Sarajevu, čiji je i direktor. Kao solist na harmonici ili sa privatnim muzičkim ansamblom, pratio sve najznačajnije izvođače sevdalinke i narodne muzike BiH današnjice. Učesnik brojnih festivala, koncerata i večeri sevdaha širom Bosne i Hercegovine, regiona i Europe. U nekoliko navrata organizator večeri sevdaha u okviru kulturne manifestacije „Baščaršijske noći“ u Sarajevu.
Aranžirao, i sa vlastitim ansamblom i vokalnim solistima sevdalinki izveo i snimio na nosače zvuka više od stotinu tradicionalnih narodnih pjesama Bosne i Hercegovine. Živi i radi u Sarajevu.
Damir Imamović (1978.), muzičar, autor, istraživač i edukator.
Tradicionalnom muzikom BiH profesionalno se bavi od 2005. godine kao izvođač, istraživač iautor. Koncertira u BiH i regionu Jugoistočne Evrope, kao i u SAD, Kini, Indiji, Japanu, Meksiku i dr. Autor je sedam muzičkih albuma, velike multimedijalne izložbe “Sevdah, umjetnost slobode” (UG FOTON, Umjetnička galerija BiH, 2015.), prve historije sevdalinke (“Sevdah”, Vrijeme Zenica, 2016.). Nosilac je dvije nagrade iz oblasti autorstva u tradicionalnom muzici naroda BiH (AMUS), nekoliko nagrada za pozorišnu i filmsku muziku, nagrade Transglobal World Music liste za najbolji evropski album (2020.) kao i Nagrade njemačkog udruženja muzičkih kritičara u oblasti tradicionalne muzike u 3/2020.
Damir je diplomirao na Odsjeku za filozofiju i sociologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu (BA, 2003.) dok je master studij završio na Odsjeku za muzikologiju i etnomuzikologiju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu (MA, 2022.). Aktivan je kao edukator od 2011. u okviru vlastitog programa “SevdahLab”. Predavao je i držao praktične radionice na brojnim obrazovnim i istraživačkim institucijama širom svijeta: Loyola University Chicago (SAD), Collegio Internazionale Ca' Foscari (Venecija, Italija), Odsjek za slavistiku Filozofskog fakulteta u Ljubljani, Muzička akademija u Zagrebu, Muzički institut SANU, Konservatorium Wien Privatuniversität, Muzička akademija u Aarhusu (Danska), Boise State University (SAD) i dr.
Enisa Hajdarević-Šojko rođena je u Kladnju 24. maja 1966. godine. Osnovnu i Nižu muzičku školu završila u Kladnju, a Srednju medicinsku i Srednju muzičku školu završila u Tuzli. Diplomirala je na teoretsko-pedagoškom odsjeku Muzičke akademije u Sarajevu 1991. godine. Poslije studija radila u Muzičkoj školi Vogošća (nastavnik harmonike), tokom rata u Osnovnoj Muzičkoj školi „Mladen Pozajić“ u Sarajevu, te u Srednjoj medicinskoj školi (profesor Istorije muzike). Na Radiju Bosne i Hercegovine počela sarađivati u aprilu 1994., a u stalni radni odnos primljena u januaru 1995.godine.
Obavljala je poslove Urednika redakcije narodne muzike, a od 2000. godine radi kao muzički producent na BH radiju 1. Kao
zamjenica glavog urednika Muzičkog programa, od 29. maja do 08. juna 2002. godine, u Bostonu, bila je učesnik menadžmentskog programa za medije koji su organizovali " The WBUR group" u korporaciji sa "Voice of America". Radila je i radi sve radijske kao i TV forme od kratkih priloga, reportaža i emisija do živih prijenosa. Uspješno osmislila, organizovala i realizovala koncerte izvorne muzike i izložbu rukotvorina "BH radio 1 sa izvora" (2006. godine sa preko 100 učesnika iz cijele Bosne i Hercegovine sa kojima je sarađivala u serijalu emisija "Selu u pohode". Uz saradnju sa Muzikološkim društvom FBIH (čiji je član), USOFFTU u BIH/Section CIOFF u BiH i Bosanskom medijskom grupom, 2012. godine je organizovala sličan događaj koji je okupio učesnike emisija „Selu u pohode“ sa prostora naše zemlje, te eminentne goste i učesnike međunarodnog simpozija „Muzika u društvu“
Realizovala je CD „Uspavanke iz Bosne i Hercegovine“, koji je
2018. objavila Muzička produkcija BHRT-a. Na CD-u su terenski snimci nastali u serijalu emisija „Selu u pohode“ od 2004.-2018. godine. U timu je za nominaciju sevdalinke na UNESCO listu, a inicijator je i aktivni učesnik u pripremi nominacije „Bosansko pjevanje uz šargiju i violinu“. Članica je i Muzikološkog društva Federacije Bosnei Hercegovine. Stalno zaposlena na BH radiju 1 kao urednik i voditelj emisija narodne muzike.
Fatima Hadžić (Zenica, 1979) je profesorica muzikologije na Odsjeku za muzikologiju i etnomuzikologiju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Završila je studijklavira (2003.) i muzikologije (2005.), a zatim magistrirala (2009.) i doktorirala (2012.) na Odsjeku za muzikologiju na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu (mentor: red. prof. dr. Ivan Čavlović). Od 2006. radi na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu na Odsjeku za muzikologiju, od 2018. u zvanju vanredne profesorice za oblast muzikologija. Saradnica je Instituta za muzikologiju Muzičke akademije u Sarajevu, članica Muzikološkog društva Federacije Bosne i Hercegovine i ICTM (International Council for Traditional Music) Nacionalnog komiteta za BiH.
Dužnost predsjednice Muzikološkog društva FBiH obavljala je od 2014. do 2018. Na mjestu glavne i odgovorne urednice Časopisa za muzičku kulturu Muzika je od 2019. godine. Težište istraživanja Hadžić je historija muzike, posebno historija muzike u Bosni i Hercegovini. Autorica je naučnih monografija Muzičke insitucije u Sarajevu (1918-1941): Oblasna muzička škola i Sarajevska filharmonija (2018) i Stories about Music in Bosnia and Herzegovina: dedicated to Folke Rabe (2022., koautorice Lana Šehović, Jasmina Talam, Tamara Karača Beljak), brojnih radova u naučnim publikacijama u BiH, Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji, Češkoj, Italiji i Mađarskoj, jedanaest članaka za Grove Music Online (Oxford University Press) i urednica pet zbornika međunarodnog simpozija „Muzika u društvu“.
Jasmina Talam je diplomirala, magistrirala i dokotrirala na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, gdje trenutno radi kao profesorica etnomuzikoloških predmeta i obavlja funkciju šefice Instituta za muzikologiju. Godine 2018., dobila je stipendiju Royal Gustavus Adolphus Academy for Swedish Folk Culture za postdoktorsko istraživanje.
Njen istraživački interes se veže za muzičke instrumente, metodologiju terenskog i arhivskog rada, gender, duhovne muzičke prakse i muziku i manjine. Profesorica Talam je bila voditeljica 12 naučnih domaćih i međunarodnih naučnih projekata. Održala je više od 30 gostujućih predavanja na univerzitetima u Crnoj Gori,Hrvtskoj, Njemačkoj, Poljskoj, Rusiji, Sloveniji, Srbiji, Španiji i Turskoj.
Autorica i koautorica je četrdesetak naučnih radova, šest knjiga, te urednica četiri CD-a naučnih zvučnih snimaka sa popratnom knjižicom, deset zbornika radova i knjiga. Posebno se ističu knjige Folk Musical Instruments in Bosnia and Herzegovina (Cambridge Scholars Publishing, 2013) i Bosnians in Sweden – Music and Identity (Svenskt visarkiv i Kungl. Gustav Adolfs Akademien, 2019). Članica je istraživačkih centara CISAR – Center for Interdisciplinary Social Applied Research (od 2015), Research Centre for European Multipart Music, Universität für Musik und darstellende Kunst Wien (od 2016), Kommission zur Erforschung musikalischer Volkskulturen in der Deutschen Gesellschaft für Volkskunde (od 2016) i Svenskt visarkiv (od 2018). Bila je prva predsjednica je International Council for Traditional Music – Nacionalog komiteta u Bosni i Hercegovini, a od 2021. godine je članica Izvršnog odbora ICTM (2021-2027). U januaru 2022. godine, prof. dr. Jasminu Talam je imenovana za dopisnu članicu. Kungl. Gustav Adolfs Akademien för svensk folkkultur.
Jure Miloš, rođen 24. travnja 1993. godine u općini Grude, magistar je filozofije i povijesti, uposlen na radnom mjestu državnog službenika u Ministarstvu obrazovanja, znanosti, kulture i športa Županije Zapadnohercegovačke i priređivač, član i predsjednik nekoliko kulturno-povijesno-znanstveno-stručnih i inih događaja, povjerenstava, odbora i udruga.
Predavač, izvođač, izrađivač pučkih glazbala i pjevanja. Vlasnikom je od ponajboljih privatnih etnoloških zbirki u regiji, također i (su)autor pisanih znanstveno-stručnih radova; izvođač, priređivač i urednik nekolicine knjiga i zvučnih objavaka. Kao sudionik brojnih medijskih objavaka te preko tisuću kulturno-znanstveno-stručnih i inih događaja, u više od trideset država, nagrađivan je s preko stotinu vrsnih priznanja, koja su u njegovu vlasništvu.
Rođena 12. 6. 1989. godine u Doboju. Završila Srednju muzičku školu u Zenici, u zvanju glazbenik klavirist.Na Odsjeku za muzikologiju i etnomuzikologiju na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, diplomirala 9. 7. 2012. godine, a magistrirala 10. 10. 2013. na istom Odsjeku.Bila je jedan od aktivnih članova izvođačkog ansambla Etnoakademik koji djeluje pri Muzičkoj akademiji u Sarajevu, te član ICTM Nacionalni komitet za BiH (The International Council for Traditional Music) kao i Muzikološkog društva FBiH.
Također, članica je ženske vokalne skupine Emptianae u Žepču. Od 2008. godine radi kao profesor u Glazbenoj školi "Katarina Kosača Kotromanić" Žepče. Od 2017. godine imenovana je za pomoćnika ravnatelja. Sudjelovala kao član žirija na smotrama folklora i seminarima tradicijske glazbe. Stručne radove objavila u časopisu Bosna franciscana Franjevačke teologije u Sarajevu, Biltenu Udruge "fra Grga Vilić" Odžak, časopisu Muzika Muzičke akademije u Sarajevu i Zborniku radova Žene nositeljice narodne muzičke prakse u BiH ICTM Nacionalni komitet BiH.
Lana Šehović diplomirala je (2006) i magistrirala (2010) Muzikologiju na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu. Godine 2014. odbranila je doktorsku disertaciju pod nazivom Muzički život u Sarajevu u periodu Austro-Ugarske uprave. Trenutno radi kao vanredna profesorica pri Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu – Odsjek za muzikologiju i etnomuzikologiju, gdje od 2017. godine obnaša i dužnost šefice Odsjeka. Punih pet godina (2014–2019) djelovala je kao glavna i odgovorna urednica Časopisa za muzičku kulturu Muzika, jedinog indeksiranog muzikološkog časopisa u BiH.
Naučne radove izlagala je na simpozijima u BiH, Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji, Austriji, Mađarskoj i Češkoj. Do sada je objavila preko 40 naučnih radova u muzikološkim publikacijama u zemlji i regionu. Tokom 2019. godine bila je dijelom ekspertnog tima za upis sevdalinke na Reprezentativnu listu nematerijalne kulturne baštine čovječanstva. Objavila je knjigu Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva (2019), koja ujedno predstavlja prvu monografiju u bosanskohercegovačkoj muzikologiji koja se bavi položajem i značajem žena u muzici i muzičkom životu.
Mr. Lejla Džambazov Ištuk trenutno ima deset godina radnog staža u prosvjeti, te je zaposlena kao nastavnica muzičke kulture u JU OŠ ‘Osman Nuri Hadžić’ u Sarajevu i gimnaziji JU SC ‘Nedžad Ibrišimović’, Ilijaš. Rođena 1982. g. u Sarajevu, živjela u Visokom. Srednju muzičku školu završila u Sarajevu, te diplomirala na Odsjeku za etnomuzikologiju, a potom i završila Master studije na Muzičkoj akademiji, Sarajevo. Fokus etnomuzikološkog istraživanja su bila područja sela Goduše i Kraljeve Sutjeske u BiH. Također, djelovala je kao redovan član akademskog vokalnog ansamabla ‘Etnoakademik’ kao i ženskog akademskog hora ‘Gaudeamus’. Nominovana kao Erasmus stipendista je magistrirala ‘Cultures and Development Studies’ cum laude, na Katoličkom Univerzitetu u Leuvenu, Belgija.
Proteklih godina je sarađivala kao član i etnomuzikologinja sa KUD-om Visoko i KUD-om Lola. Također, u pedagoškoj karijeri realizuje projektnu saradnju sa Centrom za kreativni rast i razvoj-Creativus, Superar B&H i Muzička radionica ‘Note’. Osim toga orijentisana je ka kliničkoj muzikoterapiji i radu s djecom s teškoćama u razvoju kroz muzikoterapeutske programe u UKC Sarajevo, te nevladinim organizacijama u BiH, Belgiji i Južnoafričkoj Republici. Članica je Muzičkog informativnog centra Sarajevo, te Muzikološkog društva FBiH i ICTM BiH, za koje je objavljivala etnomuzikološka istraživanja na spomenutim područjima.
Lidija Vladić-Mandarić (Mostar) diplomirala je na Pedagoškom fakultetu biologiju i kemiju. Magistrom glazbene kulture i etnomuzikologije (završen I. i II. ciklus) postaje na Studiju glazbe Fakulteta prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru. Doktorski rad iz etnomuzikologije obranila je na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu. Sudionica je znanstvenih i stručnih skupova, autorica i suautorica znanstvenih i stručnih radova, te voditeljica i urednica emisija Glazbe svijeta i Vremeplov klasične glazbe na Radiopostaji Mir Međugorje.
Članica je stručnih asocijacija: Hrvatskog muzikološkog društva, Muzikološkog društva FBiH, International Council for Traditional Music (ICTM) i Matice hrvatske Mostar. Trenutno je u zvanju docentice, obnaša dužnost pročelnice Studija glazbe te prodekanice za poslovanje, ljudske potencijale i upravljanje kvalitetom FPMOZ-a Sveučilišta u Mostaru.
Maja Ačkar Zlatarević rođena je 1978. godine. Osnovno i srednje opće i muzičko obrazovanje završila je u Zenici. Studij klavira na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu upisala je 1997.godine, u klasi prof. Svjetlane Claidze. Diplomira u srpnju 2001., sa ukupnim prosjekom ocjena 9,75. U veljači 2002. upisuje magistarske studije u istoj klasi. Školsku 2003/04. godinu studira na Kraljevskoj muzičkoj akademiji u Stockholmu, na specijalističkom studiju za čembalo i baroknu glazbu. Magistarski studij na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu završava 2006. godine.
U toku školovanja ostvarila je niz koncerata i nastupa. Dobitnica je tri prve i jedne druge nagrade na Federalnim takmičenjima, te prve nagrade na Internacionalnom natjecanju Comune di Pianello (Val Tidone, Italija), zajedno s Belmom Alić (klasa prof. Yevgeny Xaviereff), kao i nagradne stipendije “Karim Zaimović” koju dodjeljuje istoimena Fondacija. Bila je stipendista FONUS-a, Švedske vlade (u toku studija na KNH), Federalnog ministarstva obrazovanja, te Švedskog instituta za vrijeme usavršavanja na Baroknoj školi u Stockholmu 2008. godine.
Usavršavala se na majstorskim tečajevima kod profesora: Rudolf Kehrer, Igor Khudolei, Jokut Mihajlović, Diane Anderssen, Lovro Pogorelić , itd. Na repertoaru pijanistice Ačkar Zlatarević nalaze se djela od renesansnih, baroknih, klasičnih, romantičnih, neoklasičnih, impresionističkih kompozitora, sve do kompozitora današnjice.
Poseban naglasak stoji na promoviranju bh. kompozitora, kroz koncertne izvedbe, uređivanje notnih izdanja, te snimljene kompakt diskove. Nastupala je u BiH, Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji, Italiji, Poljskoj, Švedskoj, Norveškoj, Njemačkoj, Španiji, Turskoj, Egiptu i SAD. Saradivala je sa mnogim umjetnicima poput Y. Xaviereffa, C. Askina, U. Soderberga, U. Westerberga, I. Šarića, A. Bakšića, A. Pljevljak-Krehića, B. Alića, B. Myhrstada, itd. Učestvovala je na festivalima: Majske muzičke svečanosti, Bašaršijske noći, Zeničko proljeće, Sarajevska zima, Seviqc Brežice.
Snimila je 4 kompakt diska, te je bila urednica tri sveske Antologije klavirske muzike bh. kompozitora . Zaposlena je kao redovna profesorica na klavirskom odsjeku. Obavlja funkciju prodekanesu za međunarodnu saradnju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu.
Mirza Kovač (1986) rođen je i odrastao u Sarajevu. Završio je Srednju muzičku školu u Sarajevu. Godine 2005. upisuje Muzičku akademiju u Sarajevu – Odsjek za muzikologiju i etnomuzikologiju – smjer etnomuzikologija u klasi prof. dr. Jasmine Talam. Diplomirao je 2010 godine, a magistrirao 2011 godine u klasi prof. dr. Jasmine Talam. U toku studiranja na oba ciklusa studija pokazivao je sklonosti ka istraživanju islamskih duhovnih melopoetskih oblika, etike i estetike u navedenim oblicima, te percepcije islamskih duhovnih melopoetskih oblika u širem društvenom kontekstu, što se naročito ogleda u diplomskoj temi Islamski duhovni melopoetski oblici u legatu akademika Cvjetka Rihtmana, te u
magistarskoj temi Transformacija ilahija i njihova percepcija u suvremenom bosansko-hercegovačkom društvu.
Dobitnik je Zlatne značke Univerziteta u Sarajevu kao najuspješniji magistrant Muzičke akademije u Sarajevu školske 2010/11 godine sa ukupnom prosječnom ocjenom 10. Završio je Školu za film i video u periodu 15 septembra 2000. do 28 februar 2001. Pisao je za časopis Muzika, a sa video projektom tradicionalne muzike Bosne i Hercegovine učestvovao je na 2. Symphosium of the ICTM study group for Music and Dance in Southeastern Europe, Izmir, Turkey; 7-11 April 2010. Također je dobitnik nagrade iz Fonda „Akademik Edhem Čamo“ za rad „Challenges of new forms of ethnomusicology research and fieldwork in transition countries: Examples from BiH“. Obavljao je dužnost predsjednika udruženja za promociju kulture i umjetnosti Nay, u 4 godine mandata, gdje je organizovao i implementirao više projekata od javnog značaja.
Bio je volonterski aktivan u ustanovama odgojno-socijalnog tipa. Jedan je od osnivača ICTM nacionalnog komiteta Bosne i Hercegovine, gdje je i predsjednik odbora za planiranje, podršku i razvoj projekata. Završio je posebnu obuku stručnjaka Phonogramme arhiv Vienna vezanu za konzervaciju i reparaciju ugroženih audio snimaka. Stalni je učesnik lokalnih i međunarodnih simpozija i tribina. Član organizacionih odbora većeg broja simpozija, konferencija i događaja od značaja za bosanskohercegovačku etnomuzikologiju. Stalni član Muzikološkog društva FBiH.
Honorarni saradnik Općine Novi Grad Sarajevo. Predsjednik je Udruženja za muzičko obrazovanje VIRTUOZ koje implementira niz obrazovno-kulturnih projekata sa akcentom na promociju zdrave i dobre muzike, te tradicionalne bosanskohercegovačke muzike. Bio je član nekoliko međudržavnih projekata u oblasti etnomuzikologije i digitalizacije, a ističu se projekti sa institucijama kulture u Sloveniji - Izazovi i perspektive digitalizacije muzičke građe slovenskih i bosanskohercegovačkih istraživača od 1916 – 1965 godine. Bilateralni projekat u okviru naučne i tehničke saradnje između Bosne i Hercegovine i Slovenije. Znanstvenoraziskovalni Center Slovenske akademije znanosti in umetnosti; Glasbenonarodopisni institut; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu. 2019/ 2020 i Crnoj Gori - Montenegrin musical heritage – music practices and their potentials (MusiH). Muzička akademija Univerziteta CG i Ministarstvo obrazovanja CG; 2018/2019. Aktivan je kao izvođač-instrumentalista u sklopu raznih muzičkih projekata od značaja za kulturu, lokalnog i šireg društvenog značaja.
Zaposlen na Muzičkoj akademiji u Sarajevu na poziciji Stručnog saradnika u fonoteci sa primarnim zadacima na digitalizaciji i reparaciji arhivske građe Etnomuzikološkog arhiva, Instituta za Muzikologiju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Oženjen i otac dvoje djece.
Naida Hukić (1979., Foča) (naida.hukic@mas.unsa.ba) diplomirala je na Odsjeku za muzičku teoriju i pedagogiju (2002.) i Odsjeku za klavir (2004.) na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu. Na istoj instituciji magistrirala je (2012.) i doktorirala (2017.), te stekla zvanje doktor muzičkih nauka/znanosti iz oblasti muzičke teorije. Na Muzičkoj akademiji u Sarajevu od 2008.angažovana je kao asistent-saradnik, od 2013. kao viši asistent, a od 2017. docent je na predmetima Harmonija I-VII. Od 2019. predsjednica je Odbora za osiguranje kvalitete na MAS.
Fokus istraživačkog i muzičko-teorijskog interesovanja usmjerava ka proučavanju harmonijskih aspekata u kompozicijama bosanskohercegovačkih kompozitora. Rezultate svog istraživanja do sada je prezentovala na nekoliko nacionalnih i internacionalnih konferencija i simpozijuma, te ih objavila u vidu članaka u zbornicima radova i Časopisu za muzičku kulturu Muzika. Njeno profesionalno iskustvo uključuje radionice i pozivna predavanja koje je do sada održala u BiH i Hrvatskoj. Autorica je naučne monografije Koncertantna djela u Bosni i Hercegovini: stil i harmonija. Jedna je od urednica Zbornika radova 10. i 11. Međunarodnog simpozija “Muzika u društvu” (2018., 2020.) u izdanju Muzikološkog društva FBiH i Muzičke akademije u Sarajevu. Jedna je od inicijatorica Ciklusa kreativnih radionica Podijelimo znanje u organizaciji Odsjeka za muzičku teoriju i pedagogiju Muzičke akademije u Sarajevu. Članica je Muzikološkog društva FBiH, kao i ICTM-a Nacionalnog komiteta u BiH.
Hodžić-Mulabegović, Nerma je diplomirala na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu na Odsjeku za dirigovanje (2001) i na Odsjeku za muzičku teoriju i pedagogiju (2006), na kojem je magistrirala (2014) i doktorirala (2019). Trenutno djeluje na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu kao docentica za oblast solfeggio. Objavila je naučne članke u relevantnim časopisima i zbornicima radova iz oblasti muzičke pedagogije i teorije.
Kao pedagoginja i teoretičarka nastupala je u BiH i inostranstvu na seminarima iz oblasti solfeggia i primijenjene muzičke teorije i pedagogije. Uz kolegice dr. Amru Bosnić i dr. Naidu Hukić voditeljica je projekta Ciklus kreativnih radionica “Podijelimo znanje” (2017–), s kojima je bila i urednica Zbornika radova 11. međunarodnog simpozija “Muzika u društvu, Muzika – Nacija – Identitet”.
Članica je Muzikološkog društva FBiH, Društva za promicanje Funkcionalne muzičke pedagogije “Elly Bašić”, ICTM-ovog Nacionalnog komitetaza BiH, Uredničkog odbora Časopisa za muzičku kulturu “Muzika”, šefica je Centra za muzičku edukaciju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu.
Mr. Nermin Ploskić je diplomirao (2013.) i magistrirao (2018.) na Odsjeku za muzičku teoriju i pedagogiju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. U periodu od 2013 – 2018. godine je bio angažovan kao nastavnik muzičke kulture u osnovnim školama u Kantonu Sarajevo, a od 2015 – 2016. godine i kao eksterni saradnik na poslovima osmišljavanja i dizajniranja digitalnih sadržaja za prve digitalne udžbenike u BiH za predmet Muzička kultura u osnovnoj školi. Od 2016. godine bio je angažovan i kao nastavnik muzike u udruženju Superar u BiH, čiji su osnivači Bečka koncertna dvorana, Hor bečkih dječaka i Caritas Beč.
U novembru 2018. godine, na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu izabran je u zvanje asistenta, a u julu 2022. godine u zvanje višeg asistenta za predmete Metodika muzičke nastave I - VIII. Student je na doktorskom studiju iz oblasti nauka o muzici (Muzička teorija i pedagogija - Metodike muzičke nastave).
Član je Muzikološkog društva FBiH, Udruženja muzičkih i baletnih pedagoga u FBiH, Udruženja za tradicionalnu muziku – ICTM Nacionalnog komiteta u BiH, Organizacionog odbora simpozija Muzičke akademije i Muzikološkog društva FBiH "Muzika u društvu", Odbora za kvalitet Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu i Evropske asocijacije za muziku u školama – EAS, u kojoj je angažovan kao Nacionalni koordinator za BiH. Organizator je i koordinator učešća škola iz BiH u međunarodnom obilježavanju Evropskog dana muzike u školama.
Dr. Nirha Efendić kustos je za usmenu poeziju Etnološkog odjeljenja Zemaljskog muzeja BiH. Rođena je 1979. godine u Zvorniku, a u Srebrenici provela djetinjstvo. Nakon progona, 1995, srednjoškolsko obrazovanje nastavila je i završila u Zagrebu. Diplomirala je na Odsijeku za orijentalnu filologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu (2002) – Arapski jezik i književnost i Perzijski jezik i književnost gdje je i magistrirala (2009), a zatim i doktorirala (2014) iz oblasti književnohistorijskih nauka. Dobitnica je nagrade za najtalentiranije studente-apsolvente u 2002. godini na razini univerziteta u Federaciji BiH.
Istraživački fokus Nirhe Efendić usmjeren je ka radovima iz oblasti usmene poezije. Jedno od najznačjanijih postgnuća na tom istraživačkom polju jeste prva antologija bošnjačke uspavanke kao usmenoknjiževne lirske vrste objavljena dvojezično (englesko-bosanska) pod naslovom San u bešu, uroci pod bešu Bosniak' lullubies, a čije je izdavačko pravo preuzeo američki elektronski izdavač Alexander Street Press, za potrebe izrade istraživačke baze podataka manjinskih naroda (2007).
Objavila je više desetina stručnih i naučnih članaka u domaćim i inozemnim glasilima, kao i istraživačku studiju pod naslovom Bošnjačka usmena lirika – kulturnohistorijski okviri geneze i poetička obilježja (2015), potom studiju Sevdalinka - od prve vijesti do savremenih pjevača (2022) te priredila rukopisnu zbirku od hiljadu usmenih pjesama koje je u decenijskom rasponu, u prvoj polovini 20. st., prikupljao učitelj Smajl Bradarić na sjeveru Bosne pod naslovom Narodne umotvorine iz Dervente i okolice (2018). Radovi su joj objavljivani na bosanskom, engleskom, hrvatskom, poljskom i slovenskom jeziku. N. Efendić je učestvovala i u realizaciji nekoliko stručnih projekata u okviru matične institucije koji su se ticali etnološkog istraživanja područja Prusca, Kraljeve Sutjeske, potom urbane jezgre grada Konjica i prigradskih sarajevskih naselja – Osjeka i Blagovca.
Obavila je i jedan samostalni istraživački projekat koji je podrazumijevao terenska bilježenja nematerijalnog, usmenog naslijeđa među rijetkim povratnicama u Srebrenicu, a koji je finansijski podržan od strane Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke.
Svoje istraživačko iskustvo, N. Efendić je stjecala i u toku nekoliko studijskih boravaka u Velikoj Britaniji (2004. u Exetreu; 2006-2007. u Oxfordu i 2008. u Stoke-on-trentu). Ocjenu istraživačke izvrsnosti stekla je i u okviru projekta finansiranog od strane EU kroz program Horison 2020, kao istraživač na projektu pod naslovom Closing the Gap Between Formal and Informal Institutions in the Balkans (INFORM, № 693537) 2015-2018.
N. Efendić članica je nekoliko međunarodnih asocijacija iz oblasti etnologije i folkloristike (SIEF– International Society for
Ethnology and Folklore), te antropologije i sociologije (ASEEES – Association for Slavic, Easteuropiean, and Euroasian studies), kao i folkloristike i etnomuzikologije (ICTM – International Council for Traditonal Music) u okviru kojih je, svojim prilozima, učestvovala na velikim međunarodnim konferencijama – u decembru 2018. u Bostonu (ASEEES); u maju 2015. u Zagrebu (SIEF) i aprilu 2015. u Sarajevu (ICTM).
Semir Vranić Rođen u Trebinju 1974. godine. Doktor medicine i medicinskih znanosti, specijalist patologije, zaposlen kao profesor patologije na Državnom univerzitetu Qatar, Doha, Qatar. Dopisni član Akademije nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine. Znanstveni saradnik Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu od 2013. godine. Postdoktorska usavršavanja završio u Sjedinjenim Američkim Državama i Italiji. Osnivač i organizator “Bryan Warren škole patologije”, koja se jedanput godišnje održava u Sarajevu u saradnji s britanskim društvom patologa. Aktivno uključen u više međunarodnih znanstvenih projekata i istraživačkih grupa u Qataru, Sjedinjenim Državama, Italiji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Objavio preko 200 znanstvenih radova u svjetskim biomedicinskim časopisima. Član svih važnijih strukovnih udruženja iz patologije, te doživotni član Međunarodne unije za borbu protiv raka (UICC). Glavni urednik znanstvenog časopisa Biomolecules and Biomedicine (ranije Bosnian Journal of Basic Medical Sciences), te akademski urednik i član uredničkih odbora u nekoliko drugih biomedicinskih časopisa.
Istraživanjem i sistematskim sakupljanjem građe o sevdalinci bavi se trideset godina i vlasnik je jednog od najvećih privatnih arhiva građe o sevdalinci. Od 1998. do 2010. uređivao sajt, od 2007. godine i blog (www.sevdalinke.com), a od 2012. online kanal sa zvučnim zapisima sevdalinke (https://soundcloud.com/semir-vranic). U periodu 2016–2017. godina uređivao emisiju “Iz povijesti sevdalinke“, koja se jedanput mjesečno emitirala na BH Radiju 1, a od augusta 2020. godine ponovo je honorarni suradnik BH Radija 1 za oblast historije sevdalinke. Sa Zaninom Berbićem objavio antologiju „Zaboravljeno blago“ (Buybook, Sarajevo, 2021). U pripremi za štampu je „Zaboravljeno blago 2“ (2023).
Prof. dr. Senad Kazić je redovni profesor za predmete Solfeggi
i Metodika nastave solfeggia. Na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, Odsjeku za muzičku teoriju i pedagogiju angažiran je od 2000. godine i prošao je kroz sva nastavna zvanja. Bio prodekan za nastavu i naučnoistraživački rad (2008–2016), te dekan Muzičke akademije u Sarajevu (2016–2020). Ostvario je uspješna mentorstva na I. ciklusu studija (preko 50), mentorstva na II. ciklusu studija (15), te 3 mentorstva na III. ciklusu studija.
Aktivni je član i jedan od osnivača Muzikološkog društva u FBiH gdje je bio dugogodišnji predsjednik, član ICTM BiH od njegovog osnivanja. Član je predsjedništva Društva za promicanje Funkcionalne muzičke pedagogije (Hrvatska). Član je programskih/ znanstvenih odbora više međunarodnih simpozija i časopisa. Učesnik je međunarodnih simpozija i foruma, te naučnih i stručnih skupova. Objavio je više publikacija, naučnih radova, eseja, abstrakta, osvrta, recenzija, i sl. Održao veći broj gostujućih predavanja, radionica i seminara u BiH, Hrvatskoj, Srbiji, ali i u drugim zemljama.
SNJEŽANA ŠUŠNJARA, redovna je profesorica na Odsjeku za pedagogiju, Filozofskog fakulteta, Univerziteta u Sarajevu. Poslijediplomski studij iz pedagoških znanosti završila na Filozofskom fakultetu, Univerziteta u Sarajevu i Sveučilištu Joensuu u Finskoj. Doktorsku disertaciju iz pedagoških znanosti obranila je na Sveučilištu Joensuu u Finskoj. Istraživački i nastavni interesi vezani su joj za povijest pedagogije i školstva, pedagošku antropologiju, specijalnu pedagogiju, metodiku odgojnog rada i pedagoški savjetodavni rad, temeljna nastavna umijeća, komunikaciju u nastavi i dr. (Ko)autorica je više knjiga i brojnih znanstvenih i stručnih članaka, te sudionica mnogih međunarodnih znanstvenih skupova, kao i domaćih i međunarodnih projekata.
Sofija Vučićević (1994) završila je 2013. godine Gimnaziju na Palama i Srednju muzičku školu u Istočnom Sarajevu. Osnovi ciklus na Akademiji umjetnosti Univerziteta u Banjoj Luci završila je 2017. godine i trenutno je na master studiju. U julu 2017. godine odbranila je diplomski rad na temu Višeglasno pjevanje Mokrog i okoline, pod mentorstvom dr Dragice Panić Kašanski. U decembru 2017. godine dobija zvanje asistenta na Katedri za etnomuzikologiju. Tokom studija učestvovala je na mnogim radionicama, terenima, seminarima, simpozijumima i naučno-stručnim konferencijama, sa objavljenim radovima. Akademske 2014/2015 godine bila je stipendista Ministarstva prosvjete i kulture Republike Srpske, a od 2015. i Fonda Dr Milan Jelić.
Aktivno je učestvovala na Etno kampu u Kikindi 2014. i 2015. godine, a 2016. godine na Ljetnoj školi etnomuzikologije u Pragu. Od 2014. aktivno učestvuje u pripremi i realizaciji manifestacije Dani Vlade S. Miloševića. U okviru manifestacije Dani Vlade S. Miloševića 2015. i 2016. godine proglašena je za najboljeg studenta. Član je Ženske pjevačke grupe Smjera za etnomuzikologiju sa kojom je redovno nastupala, a učestvovala je u pripremi i snimanju izdanja Tradicija na (s)ceni. Od 2017 – 2019. godine obavljala je funkciju tehničkog sekretara Muzikološkog društva Republike Srpske.
Angažovana je kao stručni saradnik za tradicionalno pjevanje u Ansamblu narodnih igara i pjesama Veselin Masleša u Banjoj Luci, od septembra 2015. godine, gdje je osnovala mušku i žensku vokalnu grupu. Član je Centra za folkloristiku i studije kulture CEFIKS i ICTM-a u BiH.
Valida Akšamija-Tvrtković je diplomirala na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, gdje je kasnije magistrirala ("Nastavna tehnologija u muzičkoj edukaciji - uloga, iskustva, primjena", 2008.) i doktorirala ("Inovacije u muzičkom odgoju i obrazovanju - priprema za cjeloživotno učenje", 2014.) Na Muzičkoj akademiji u Sarajevu je od 2004. do 2014. u kontinuitetu obavljala poslove asistenta i višeg asistenta na predmetu Metodika muzičke nastave I-VIII, a od januara 2015. obavlja poslove nastavnika u zvanju docenta na istom predmetu.
Do sada je objavila više radova u naučnim i stručnim časopisima. Učestvovala je na brojnim simpozijima, te je održala veći broj seminara, radionica i drugih predavanja (Dubrovnik, Mostar, Trogir, Pula, Brčko, Osijek, Slavonski Brod, TEMPUS projekat InMusWB, Muzička akademija u Sarajevu). Član je Muzikološkog društva od 2004., u kojem je bila Član Upravnog odbora od 2008. do 2012. godine. Od 2012. postaje sekretar Centra za muzičku edukaciju, u kojem je od 2015. do 2019. godine obnašala funkciju Šefice. Od 2020. godine je prodekanesa za nastavu i studentska pitanja. Uspješno je završila Grant program profesionalnog usavršavanja nastavnog osoblja Univerziteta u Sarajevu i Univerziteta u Alberti i E-Net Centru od 2006. do 2007. i TRAIN program 2016.
Zanin Berbić (Gradačac, 1996) je etnomuzikolog i interpretator bosanskih narodnih pjesama. Diplomirao je i magistrirao na odsjeku za etnomuzikologiju na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu. Već punih 20 godina aktivno se bavi izvođenjem bosanskih narodnih pjesama, pretežno onih rijetko izvođenih.
Pored djelatnosti vokalnog soliste, svira više muzičkih instrumenata, među kojima su violina, harmonika i saz. Načinio je oko 200 studijskih snimaka. Učestvovao je u brojnim radijskim i televizijskim emisijama, te na koncertima u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori, Švicarskoj, Švedskoj, Belgiji, Austriji. Održao je i više solističkih koncerata, od kojih valja istaći koncert u okviru Jazz Festa Sarajevo 2022. Od značajnijih nastupa treba istaći nastup u okviru muzičke konferencije „Beyond Europe Sarajevo 2022“, koja je održana u Narodnom pozorištu Sarajevo. Sarađivao je sa brojnim istaknutim imenima iz svijeta narodne muzike, kao što su Emina Zečaj, Omer Pobrić, Zehra Deović, Beba Selimović, Muhamed Mujkanović, Zora Dubljević, Nedžad Salković i drugi.
U saradnji sa dr. Semirom Vranićem, realizovao je antologiju „Zaboravljeno blago: stotinu bosanskih narodnih pjesama sa notnim zapisima“. Saradnik je uglednog sarajevskog portala Nomad.ba, za užu oblast sevdalinke. Član je Muzikološkog društva Federacije Bosne i Hercegovine, te Udruženja za tradicionalnu muziku ICTM – Nacionalni komitet u Bosni i Hercegovini. Potpredsjednik je fondacije „SEVDAH“, a trenutno djeluje kao kustos za tradicionalnu narodnu muziku Etnološkog odjeljenja Zemaljskog muzeja za Bosnu i Hercegovinu. Opisujući izvedbeni stil Zanina Berbića, ugledni beogradski world music magazin „Etnoumlje“, istakao je da njegov „...vokalni i svirački izraz reinkarniraju zvuk Radio Beograda i Radio Sarajeva, iz praskozorja i prepodneva ovih višedecenijskih ,škola' interpretacije narodne muzike. Vraća nas na Pretcareviće, Carevca i plejadu Carevića, vraća nas na vreme radijskih prenosa uživo kafanskih koncerata, ali i na zlatno doba ,punjenja' radijskih arhiva snimcima lepo oblikovanih glasova i iskričave svirke...“.
Zorana Guja Dražeta (1992.) diplomirala je i magistrirala na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, Odsjek za muzikologiju i etnomuzikologiju, smjer Etnomuzikologija. Doktorske studije upisala je 2019. godine na pomenutoj akademiji u okviru kojih vrši istraživanja različitih guslarskih praksi i stilova u Bosni i Hercegovini sa posebnim osvrtom na centralno-istočnu Bosnu.
U oblasti etnomuzikologije primarno je usmjerena na vokalne oblike seoske tradicije, vokalno-instrumentalnu praksu (pjevanje uz gusle), muziku i identitete, kulturno nasljeđe i aplikativnu etnomuzikologiju. Od februara 2022. godine zaposlena je u Muzikološkom institutu Srpske akademije nauka i umetnosti u Beogradu u zvanju istraživača-pripravnika. Učestvovala je na više nacionalnih i međunarodnih naučnih skupova, simpozijuma, kao i nekoliko studentskih konferencija, angažovana je na međunarodnim projektima i radionicama, a bila je član žirija i predavač na različitim smotrama i festivalima folklora.
(Ko)autor je, urednik i muzički producent nekoliko etnomuzikološko-dokumentarnih filmova i kompakt-diskova, te autor knjige Narodna muzička tradicija Pala i okoline (2017). Do sada je objavila preko deset naučnih radova u časopisima i zbornicima radova od nacionalnog i međunarodnog značaja. Terenska istraživanja obavljala je na područjima istočne Bosne i Podrinja, srednje Bosne, Hercegovine, sjeveroistočne Bosne i Semberije, Bosanske Krajine (zapadne Bosne), Bosanske Posavine (sjeverne Bosne), Gore (AP Kosovo i Metohija) i sjeverne Dalmacije. Član je Muzikološkog društva FBiH, ICTM-ovog nacionalnog komiteta u Bosni i Hercegovini, Međunarodnog vijeća za tradicionalnu muziku ICTM i Udruženja folklorista Srbije.
Dr. sc. Zvonko Martić je teolog, redovnik u Samostanu – duhovnom centru „Karmel sv. Ilije“ na Buškom jezeru, u okolici Tomislavgrada, te etnolog i kulturni antropolog.
Njegov znanstveni interes usmjeren je na suvremena hodočašća, religijsku baštinu te međureligijski i međuetnički dijalog. Uz religijske teme bavi se i istraživanjem nematerijalne kulturne baštine. Voditelj je Etnografske zbirke u „Karmelu sv. Ilije“.